Hur ett fantastiskt utbud överträffas av en ännu bättre service
Så gör Fagerberg vardagen bättre för processindustrin.
Nordic Paper
Morgan Janson är instrumentchef på Nordic Paper i Kristinehamn och en mångårig kund hos Fagerberg. Men, fastän han imponeras av alla ventiler och flödesmätare som han och hans kollegor tagit emot genom åren är det en helt annan leverans som sticker ut lite extra.
”De har rätt många grejer”, säger Morgan Janson och berättar att Nordic Paper oftast behöver ventiler och flödesmätare. Utöver det stora utbudet är det den personliga kontakten med Fagerberg som verkligen får bolaget att sticka ut.
”Får jag ett problem och funderar på om jag har rätt ventil är det bara att ta fram data och slå en signal till Fagerberg. De lyssnar, testar och återkommer med snabba och smarta förslag. Att de har experter på varje grej när deras portfölj är så bred är verkligen något extra.”
Fagerberg och Nordic Paper är lite samma skrot och korn, menar Morgan Janson. De är bägge lösningsorienterade och det är tydligt att mötet mellan värmländsk kund och göteborgsk leverantör innebär en total avsaknad av ledsamheter.
”Det är människor du gillar och har lätt att prata med. Dessutom är deras servicenivå otroligt hög”, säger han.
Ett tydligt exempel på det är när Bäckhammars bruk i Kristinehamn fick ett litet stopp. Ventilerna passade inte riktigt, så Morgan ringde Fagerberg. De lyssnade och berättade att de hade ett alternativ på lager. Han bad dem att skicka upp ventilerna med en taxi, men det gjorde inte Fagerberg.
”I stället satte sig säljaren bakom ratten, körde hit och lämnade paketet utanför grinden under natten. Sedan tog han en bild som han skickade till mig och redan nästan morgon kunde vi påbörja bytet. Otroligt snyggt”, säger Morgan. Han berättar att han flera gånger stått inför samma dilemma och hur Fagerberg redan samma dag löst problemet och skickat upp produkter med expressbud.
”Det är en helvetes bra service, helt enkelt”, avslutar han.